Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Το φαινόμενο Quizdom

 Αποτέλεσμα εικόνας για quizdom

Το Quizdom είναι ένα παιχνίδι, που μέσα σε λιγότερους από οκτώ μήνες έγινε η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ελληνική εφαρμογή. Για όσους δεν το έχετε ανακαλύψει ακόμα, είναι ένα κουίζ γνώσεων όπου αναμετριέσαι εξ αποστάσεως με άλλους χρήστες. Αφού ο ένας απευθύνει την πρόκληση, οι δύο αντίπαλοι επιλέγουν από δύο κατηγορίες ερωτήσεων ο καθένας (από τις 16 που υπάρχουν και αφορούν από πολιτική, θρησκεία και ιστορία έως μουσική, σινεμά, φαγητό και celebrities) και παίζουν τέσσερις γύρους των τεσσάρων ερωτήσεων. Οι αντίπαλοι καλούνται να απαντήσουν εναλλάξ στις ίδιες ερωτήσεις και νικητής ανακηρύσσεται εκείνος που πέτυχε τις περισσότερες. Νικητής και ηττημένος κερδίζουν πόντους, με απώτερο σκοπό να ανέβουν επίπεδο και να φτάσουν στην κορυφή της λίστας των χρηστών. Οι φίλοι πλέον, αντί να μαζεύονται για επιτραπέζιο, παίζουν από το κινητό.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους της επιτυχίας. Αντίθετα με τα υπόλοιπα ελληνικά κουίζ όπου παίζεις με «αντίπαλο» την εφαρμογή, στο Quizdom παίζεις εναντίον άλλων χρηστών. Αρα γίνεται πιο ενδιαφέρον και ανταγωνιστικό. Επειτα είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι γνώσεων το οποίο, εκτός από εθιστικό, είναι και επιμορφωτικό. Μπορεί να παίζεις ώρες, αλλά δεν νιώθεις ότι σπατάλησες το χρόνο σου. Τέλος, το σημαντικότερο, το Quizdom είναι ελληνικό, σχεδιασμένο από δύο 30άρηδες στην Αθήνα, παίζεται στα ελληνικά και οι ερωτήσεις είναι και ελληνικού ενδιαφέροντος.

Κατόπιν αυτών, μάλλον δεν προκαλεί έκπληξη το ότι από τις 31 Ιουλίου, που η mobile εφαρμογή του Quizdom έκανε την εμφάνισή της στα online stores, απέκτησε 450.000 χρήστες, τους οποίους και συνεχίζει να αυξάνει σταθερά. Την προηγούμενη εβδομάδα έκανε νέο ρεκόρ σε αριθμό παιχνιδιών και σε «κατεβάσματα». Πλέον οι δύο εμπνευστές της, οι 30χρονοι Τριαντάφυλλος Ξυλούρης και Παντελής Μαυρομμάτης, έχουν ως αποκλειστική απασχόληση το Quizdom! Εκαναν δηλαδή πραγματικότητα αυτό που οι περισσότερες παρέες στην Ελλάδα συζητούν μεταξύ καφέ και ποτού, αλλά μετά το ξεχνούν. Να βρουν μια καλή ιδέα (συνήθως στα ψηφιακά μέσα που δεν χρειάζονται υψηλό κεφάλαιο), να «πιάσει» και να λυτρωθούν από την ανεργία ή τις βαρετές, υποαμειβόμενες δουλειές τους.

Μόνο που σε αυτή την περίπτωση υπάρχει μία ακόμη ιδιαιτερότητα. Κόντρα στο κύμα νέων με καλές σπουδές που εγκαταλείπουν την Ελλάδα, ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης, που γεννήθηκε στη Γερμανία από Ελληνες γονείς, σπούδασε μαθηματικά και έκανε το διδακτορικό του εκεί, εγκαταστάθηκε πέρυσι μόνιμα στην Ελλάδα την οποία επισκεπτόταν μέχρι τότε μόνο για διακοπές, γιατί όπως λέει... του αρέσει καλύτερα. «Εξαρτάται από τον άνθρωπο, αλλά εγώ προτιμώ χίλιες φορές να ζω με Ελληνες». Παρότι όλοι τον συμβούλευαν να μην το κάνει, εκείνος δεν άλλαξε γνώμη. Στόχος του ήταν να εργαστεί εδώ με Ελληνες προγραμματιστές. Μόνο που, πριν ξεκινήσει, γνώρισε τον Παντελή. Με σπουδές στην Επικοινωνία και στα ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ένα μεταπτυχιακό στο Λονδίνο στα ψηφιακά μέσα, έψαχνε κι εκείνος να φτιάξει μια εφαρμογή. Οταν συναντήθηκαν σε μια κοινή παρέα την περασμένη άνοιξη, έπιασαν την κουβέντα και μοιράστηκαν τις φιλοδοξίες τους. Και αντίθετα από τους περισσότερους, έβαλαν μπροστά την ιδέα τους. Με τη βοήθεια άλλων φίλων, δούλεψαν εντατικά για μερικούς μήνες στο σχεδιασμό, στον προγραμματισμό και στη διατύπωση ερωτήσεων, μοιράστηκαν ένα γραφείο μαζί με φίλους αρχιτέκτονες και λανσάρισαν την εφαρμογή, φιλοδοξώντας αυτή να αποκτήσει στο πρώτο οκτάμηνο 100.000 χρήστες. Μόνο που το Quizdom ξεπέρασε τον «μαγικό» αριθμό τις πρώτες 40 ημέρες. «Υπήρξαν φορές που ξεπερνούσε σε ημερήσια downloads το Facebook ή το Twitter», μου λέει ο Παντελής. «Στην αρχή είχε κάποια λαθάκια κι έτσι περάσαμε όλο τον Αύγουστο πάνω από το λάπτοπ. Οταν όμως, πριν ακόμα βγει, μας έστελναν μηνύματα και ρωτούσαν πότε θα μπορούν να το κατεβάσουν, νιώθαμε ότι άξιζε ο ιδρώτας που ρίχναμε στην Αθήνα καλοκαιριάτικα».
Πλέον το Quizdom αριθμεί 18.000 ερωτήσεις, από τις 4.000 που ξεκίνησε. Τώρα οι ίδιοι οι χρήστες στέλνουν καθημερινά, μαζί με τις παρατηρήσεις τους, και δεκάδες ιδέες για ερωτήσεις, που περνούν από έλεγχο και συχνά εγκρίνονται. Πρώτη σε προτίμηση κατηγορία είναι οι «Λέξεις», που έχει να κάνει με ορθογραφία, ορισμούς και συντακτικό, δεύτερη το «Φαγητό», τρίτη το «Σώμα & Υγεία», τέταρτη τα «Celebrities» και μόνο στην 6η θέση τα αθλητικά. Οι χρήστες είναι μοιρασμένοι 50-50 μεταξύ αντρών και γυναικών και η ηλικιακή κατηγορία που προτιμά περισσότερο το Quizdom είναι οι 25-35. Λόγω της λειτουργίας τσατ (με τον αντίπαλο) που διαθέτει το παιχνίδι, φαίνεται πως το Quizdom χρησιμοποιείται ενίοτε και ως εργαλείο φλερτ (!). «Ενας φίλος μου γνώρισε την κοπέλα του μέσω του παιχνιδιού», με διαβεβαιώνει ο Τριαντάφυλλος, ενώ υπάρχουν φανατικοί χρήστες που παίζουν ακόμη και δέκα ώρες την ημέρα! Σύντομα θα προσθέσουν και τη δυνατότητα να βάζεις φωτογραφία στο προφίλ σου και όλο αυτό να γίνει ακόμη πιο προσωπικό. Οσο για τα κέρδη του, αυτά εξασφαλίζονται από τις διαφημίσεις που μπαίνουν εμβόλιμα στα παιχνίδια και σε ένα banner στο κάτω μέρος της οθόνης, καθώς και στις in-app αγορές - πρόσθετες λειτουργίες που μπορεί να αγοράσει ο χρήστης.
Πηγή:http://www.kathimerini.gr/808561/article/texnologia/games/to-fainomeno-quizdom