Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2015

Η ιστορία της ψηφιακής ανάπτυξης στην έκθεση «Digital Revolution».

 


Στις 20 Οκτωβρίου ξεκινάει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση μια πραγματικά εντυπωσιακή έκθεση ως προς τον όγκο των εκθεμάτων –περισσότερα από εκατόν δέκα– αλλά και τη σημασία, καθώς αφηγείται την ιστορία των ψηφιακών τεχνών και της ψηφιακής ανάπτυξης.

Εχει τίτλο «Digital Revolution» και συγκεντρώνει για πρώτη φορά στον ίδιο χώρο εικαστικούς καλλιτέχνες, κινηματογραφιστές, αρχιτέκτονες, designers, μουσικούς και προγραμματιστές παιχνιδιών, που χρησιμοποιούν τα ψηφιακά μέσα για να διευρύνουν τα δημιουργικά όριά τους.
Κάθε έκθεμα εμπλέκει τον επισκέπτη, επιτρέπει μια μορφή διάδρασης ακόμη και για κάποιον που δεν έχει καμία τριβή με τον ψηφιακό κόσμο. Κάτι που κάνει την έκθεση προσβάσιμη σε όλες τις ηλικίες, σε ολόκληρη την οικογένεια.

Διαβάστε στην Καθημερινή για Επτά από τα εκθέματα και τις  άγνωστες, συναρπαστικές ιστορίες που κρύβονται πίσω από αυτά.



1975
Διαφήμιση χωρίς προϊόν

Το 1975, ο Εντ Ρόμπερτς της Micro Instrumentation Telemetry Systems (MITS) αποφάσισε να δημιουργήσει ένα κιτ συναρμολόγησης για υπολογιστή. Προτού να έχει όμως στα χέρια του ένα ολοκληρωμένο προϊόν, το περιοδικό Popular Electronics κυκλοφόρησε έχοντας στο εξώφυλλό του μια φωτογραφία της κενής θήκης του. Μια καταχώριση στις σελίδες του περιοδικού διαφήμιζε το Altair, που ονομάστηκε έτσι από έναν πλανήτη της σειράς Star Trek, με τιμή 397 δολάρια. Ο Ρόμπερτς επιστράτευσε δύο φοιτητές του Χάρβαρντ για να προσαρμόσουν τη γλώσσα προγραμματισμού BASIC στο Altair. Οι φοιτητές αυτοί ήταν ο Πολ Αλεν και ο Μπιλ Γκέιτς. Εξι εβδομάδες αργότερα, οι δυο τους δημιούργησαν την Altair BASIC. Η σπίθα αυτή ήταν αρκετή για την επερχόμενη ψηφιακή επανάσταση.
1977
Και εγένετο Apple II

Ο Στιβ Βόζνιακ, ο οποίος είχε κατασκευάσει νωρίτερα τον Apple I, δημιούργησε έναν έγχρωμο υπολογιστή για να μπορεί να παίζει εκεί το Breakout, το παιχνίδι που είχαν αναπτύξει ο ίδιος και ο Στιβ Τζομπς, ως συνέχεια του Pong. Το αποτέλεσμα ήταν ο Apple II, ο πρώτος επιτυχημένος οικιακός υπολογιστής. Η μελλοντική πορεία των βιντεοπαιχνιδιών και των υπολογιστών είχε πλέον συγκλίνει.
1978
Ε.Τ. phone home

Το συνθεσάιζερ ομιλίας Speak & Spell, έργο του πρωτοπόρου μηχανικού Πολ Μπρίντλαβ, ήταν το πρώτο του είδους του, μια απόπειρα για προσομοίωση της έκτασης της ανθρώπινης φωνής σε ολοκληρωμένο κύκλωμα υπολογιστή. Τα παιχνίδια συλλαβισμού γενικά δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, αλλά αυτό αλλάζει όταν συνδυάζονται με έναν ομιλούντα υπολογιστή. Θέλετε καλύτερη απόδειξη από την υποδοχή που επιφύλαξε στη δημιουργία του Πολ Μπρίντλαβ η ποπ κουλτούρα; Οι Depeche Mode «δανείστηκαν» το όνομα της συσκευής για τον τίτλο του πρώτου τους άλμπουμ, ενώ ο E.T. το χρησιμοποίησε, χακάροντάς το, για να τηλεφωνήσει σπίτι του.
1980
Το P που δεν έγινε F

Εάν η εταιρεία διανομής του στις ΗΠΑ δεν είχε τον φόβο ότι πλείστοι όσοι κακόβουλοι θα βανδάλιζαν τα μηχανήματα αλλάζοντας το γράμμα P σε F, τότε σήμερα θα μιλούσαμε για τον θρύλο του Puck-Man, όπως ήταν αρχικά η ονομασία του παιχνιδιού στην Ιαπωνία. Οπως κι αν έχει, το Pac-Man είναι το παιχνίδι με τις μεγαλύτερες εισπράξεις όλων των εποχών στα μηχανήματα με κέρματα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, το αριστούργημα του Τόρου Ιγουατάνι είχε ξεπεράσει σε εισπράξεις το «Star Wars». Με τη δημιουργία ενός εντελώς νέου είδους παιχνιδιού, που ήταν ελκυστικό και στα δύο φύλα, ο Pac-Man έγινε ένας θρύλος της σύγχρονης κουλτούρας, δείχνοντας τη δυναμική των χαρακτήρων στα βιντεοπαιχνίδια.
1985
Πάρτι με ένα «ποντίκι»

Ο Στιβ Τζομπς χάρισε στον Σον Λένον έναν Apple Mac στα ένατα γενέθλιά του. Ο Αντι Γουόρχολ βρισκόταν κι αυτός στο πάρτι γενεθλίων, και κάποια στιγμή ο Τζομπς άρχισε να του μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί το ποντίκι. Λιγότερο από ένα χρόνο αργότερα, η Commodore έκανε την επίσημη παρουσίαση της Amiga 1000, ως του πρώτου υπολογιστή πολυμέσων, στο Lincoln Center for the Performing Arts της Νέας Υόρκης. Το κορυφαίο γεγονός της βραδιάς εκείνης ήταν η δημιουργία ενός έργου τέχνης, ζωντανά επί σκηνής, από τον Γουόρχολ με τη χρήση του λογισμικού ProPaint της Amiga. Θέμα του έργου ήταν η τραγουδίστρια Ντέμπι Χάρι.
2009
Τα εξαγριωμένα πουλιά

Οταν ο Στιβ Τζομπς παρουσίασε το iPhone το 2007, υποσχέθηκε μια συσκευή έτη φωτός μπροστά από οποιαδήποτε άλλη. Και δεν μας απογοήτευσε. Η γενιά των έξυπνων κινητών που ακολούθησε ενσωμάτωσε άψογα τον ψηφιακό κόσμο σε κάθε πτυχή της ζωής μας. Δεν πρόκειται απλώς για τηλέφωνα· είναι το σύστημα ψυχαγωγίας μας, ο κοινωνικός μας χώρος και η σύνδεσή μας με τον υπόλοιπο κόσμο. Η εφαρμογή που συμβολίζει καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη αυτήν τη μνημειώδη μεταβολή είναι το Angry Birds της Rovio Entertainment. Οταν δισεκατομμύρια άνθρωποι άρχισαν να στέλνουν με τον καταπέλτη άπτερα πουλιά εναντίον εξαγριωμένων γουρουνιών, η ψηφιακή κουλτούρα είχε γίνει απλώς κουλτούρα.
2013
Τυπώστε ένα φόρεμα για τη Lady Gaga

Διάσημο για την καινοτόμο και προκλητική προσέγγισή του στον κόσμο της μόδας και των τεχνολογιών που φοριούνται, το γραφείο τεχνολογίας μόδας Studio XO συνίδρυσε το TechHaus με τη Lady Gaga, κατά τη διάρκεια της καμπάνιας για την κυκλοφορία του άλμπουμ της ARTPOP, το 2012. Το παραμετρικό γλυπτό φόρεμα, τμήμα της πρόσφατης συλλογής τους, Flight Couture, που περιλαμβάνει επίσης το πρώτο στην ιστορία ιπτάμενο φόρεμα (Volantis, 2013), ήταν ανάθεση της Lady Gaga και πηγή έμπνευσής του αποτέλεσε το εξώφυλλο του δίσκου ARTPOP, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον διεθνή καλλιτέχνη Τζεφ Κουνς. Εμπνευσμένο από ένα στίχο της Lady Gaga στο τραγούδι της «Applause» –«One Second I’m a Koons, then suddenly the Koons is me» («Για μια στιγμή είμαι ένας Κουνς κι ύστερα ξαφνικά ο Κουνς γίνεται σαν εμένα»)– το μονοκόμματο μακρύ μαύρο φόρεμα με τις καμπύλες σχεδιάστηκε πάνω στις αναλογίες της τραγουδίστριας και τυπώθηκε όλο μαζί μεμιάς στον μεγαλύτερο τρισδιάστατο εκτυπωτή του κόσμου, το Mammoth Stereolithography της Materliase.
Πηγή: Καθημερινή
Διαβάστε περισσότερα : newpost