Σελίδες

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022

Η ανατομία μιας ψηφιακής απάτης

 

Τα υποτιθέμενα δέματα στα ΕΛΤΑ, τα δολώματα και οι ιστοσελίδες-κλώνοι. Η «Καθημερινή» επιχείρησε την ανατομία μιας ψηφιακής απάτης εστιάζοντας σε τρία παρόμοια παραπλανητικά μηνύματα που εστάλησαν σε Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2022

Ψηφιακό υλικό για την παραπληροφόρηση



Και φέτος το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας δημιούργησε και δημοσιεύει μέσα από την ιστοσελίδα www.saferinternet4kids.gr νέο ψηφιακό υλικό για κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «εργαλείο» μέσα στην τάξη ή και στο σπίτι. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο θέμα της παραπληροφόρησης και των διαδικτυακών παιχνιδιών. Μέσα από σχέδια μαθημάτων, κουίζ, βίντεο, αφίσες, παραμύθια και φυλλάδια δραστηριοτήτων μαθητές κάθε ηλικίας επιμορφώνονται και υιοθετούν έναν κώδικα αξιών που θα τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τους αναδυόμενους κινδύνους από τη χρήση της τεχνολογίας. 
 To «Back to school package» το οποίο είναι διαθέσιμο από εδώ απευθύνεται σε μικρά παιδιά, σε μεγαλύτερα παιδιά δημοτικού, σε παιδιά γυμνασίου/Λυκείου αλλά και σε γονείς και εκπαιδευτικούς.

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022

Εξεταστέα ύλη "Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" 2022-2023

ΒΙΒΛΙΑ 2022-2023

ΒΙΒΛΙΟ 1: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».

ΒΙΒΛΙΟ 2: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό των Γραμμένου Ν., Γούσιου Αν., κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».

Από το ΒΙΒΛΙΟ 1: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος»Από το ΒΙΒΛΙΟ 2: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Γραμμένος Ν., Γούσιου, Αν., κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος»

1. Ανάλυση Προβλήματος

 

1.1 Η έννοια πρόβλημα.

 

1.2 Κατανόηση προβλήματος.

 

1.3 Δομή προβλήματος.

 

1.4 Καθορισμός απαιτήσεων.

 

2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων

 

2.1 Τι είναι αλγόριθμος.

 

2.2 Σπουδαιότητα αλγορίθμων.

 

2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων.

 

2.4 Βασικές συνιστώσες / εντολές ενός αλγορίθμου.

 2.4.1 Δομή ακολουθίας.
 2.4.2 Δομή Επιλογής.
 2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών.
 2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες.
 2.4.5 Δομή Επανάληψης.

 

3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι

Ενότητα 1. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι

3.1 Δεδομένα.

 

3.2 Αλγόριθμοι+ Δομές Δεδομένων = Προγράμματα.

 

3.3 Πίνακες.

 

3.4 Στοίβα.

1.1 Στοίβα

1.1.1 Παραδείγματα υλοποίησης στοίβας με χρήση μονοδιάστατου πίνακα

1.1.2 Ερωτήσεις - Ασκήσεις

3.5 Ουρά.

1.2 Ουρά

1.2.1 Παραδείγματα υλοποίησης ουράς με χρήση μονοδιάστατου πίνακα

1.2.2 Ερωτήσεις - Ασκήσεις

3.6 Αναζήτηση.

 

3.7 Ταξινόμηση.

 

 

1.3 Άλλες δομές δεδομένων

 1.3.1 Λίστες
 1.3.2 Δένδρα
 1.3.3 Γράφοι
 1.3.4 Ερωτήσεις - Ασκήσεις

4. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων

Ενότητα 2. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων

4.1 Ανάλυση προβλημάτων.

 

 

2.1 Μέθοδος Διαίρει και Βασίλευε.

6. Εισαγωγή στον Προγραμματισμό

 

6.1 Η έννοια του προγράμματος.

 

6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.

 

6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων.

 6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος.
 6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός.
 6.4.3 Δομημένος προγραμματισμός.

 

6.5 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός.

 

6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα.

 

7. Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού

 

7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ.

 

7.2 Τύποι δεδομένων.

 

7.3 Σταθερές.

 

7.4 Μεταβλητές.

 

7.5 Αριθμητικοί τελεστές.

 

7.6 Συναρτήσεις.

 

7.7 Αριθμητικές εκφράσεις.

 

7.8 Εντολή εκχώρησης.

 

7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου.

 

7.10 Δομή προγράμματος.

 

8. Επιλογή και Επανάληψη

Ενότητα 3. Επιλογή και Επανάληψη

8.1 Εντολές Επιλογής.

8.1.1 Εντολή ΑΝ.
8.1.2 Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ.

3.1 Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ
3.1.1 Παραδείγματα με χρήση της εντολής ΕΠΙΛΕΞΕ
3.1.2 Ερωτήσεις - Ασκήσεις

8.2 Εντολές επανάληψης.

 8.2.1 Εντολή ΟΣΟ ... ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ.
 8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ.
 8.2.3 Εντολή ΓΙΑ ... ΑΠΟ ... ΜΕΧΡΙ.

 

9. Πίνακες

 

9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες.

 

9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες.

 

9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες.

 

9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων.

 

10.  Υποπρογράμματα

 

10.1 Τμηματικός προγραμματισμός.

 

10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων.

 

10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού.

 

10.4 Παράμετροι.

 

10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις.

 10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων.
 10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών.
 10.5.3 Πραγματικές και τυπικές παράμετροι.

 

10.6 Εμβέλεια μεταβλητών - σταθερών.

 

 

Ενότητα 4. Σύγχρονα Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα

 

4.1 Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων

4.2 Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα
4.2.1 Μεθοδολογία
4.2.2 Διαγραμματική αναπαράσταση

4.3 Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις: Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση
4.3.1 Παραδείγματα Διαγραμματικής Αναπαράστασης Κλάσεων

4.4 Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις - Πρόγονοι, Κλάσεις - Απόγονοι

4.5 Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά: Πολυμορφισμός

4.6 Ερωτήσεις - Ασκήσεις

13. Εκσφαλμάτωση Προγράμματος

Ενότητα 5 Εκσφαλμάτωση προγράμματος

13.1 Κατηγορίες λαθών.

5.1 Κατηγορίες Λαθών

5.1.1 Συντακτικά λάθη

5.1.2 Λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό του προγράμματος

5.1.3 Λογικά λάθη

13.2 Εκσφαλμάτωση.

5.2 Εκσφαλμάτωση

5.2.1 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επιλογής

5.2.2 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επανάληψης

5.2.3 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών σε πίνακες

5.2.4 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στα υποπρογράμματα

5.2.5 Μέθοδος ελέγχου «Μαύρο Κουτί»

5.3 Ερωτήσεις - Ασκήσεις

Επισημάνσεις
Οι μαθητές να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στα ανωτέρω διδακτικά βιβλία, εκτός και αν η εκφώνηση της άσκησης αναφέρεται και ζητά άλλη μορφή αναπαράστασης του αλγορίθμου, όπως περιγράφεται στην παράγραφο 2.3 του ΒΙΒΛΙΟΥ 1 «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».

Πέμπτη 19 Μαΐου 2022

Εθισμός στο διαδίκτυο (Εργασίες μαθητών)

 

 Εργασία στο Postermywall




 

Ιστολόγια

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

 

 

Εργασία

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης 

Fake news-παραπληροφόρηση

Fake news & παραπληροφόρηση2 

Fake news και παραπληροφόρηση3

Εθισμός στο Διαδίκτυο

Εθισμός στο διαδίκτυο2

Εθισμός στο διαδίκτυο3 

Διαδικτυακός εκφοβισμός 

Ηθικά διλήμματα και τεχνολογία

Αποπλάνηση ανηλίκων και εφήβων 

Παρουσιάσεις


Εθισμός στο Διαδίκτυο
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Fake news & παραπληροφόρηση

Fake news και παραπληροφόρηση3

Εθισμός στο διαδίκτυο2 

Ηθικά διλήμματα και τεχνολογία

Ερωτηματολόγια

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης 

Εθισμός στο διαδίκτυο 

Αποπλάνηση Ανηλίκων Στο Διαδίκτυο

Fake news και παραπληροφόρηση 

Ηθικά διλήμματα και τεχνολογία

Quiz 

FAKE NEWS (Quiz)

Quiz για διαδικτυακό εκφοβισμό 

Εθισμός στο διαδίκτυο 

Ηθικά διλήμματα και τεχνολογία

Παραπληροφόρηση 

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022

Kοινοποιήση του κωδικού Wi-Fi με την Android συσκευή σας σε μια δεύτερη αντίστοιχη συσκευή

Από το Android 10 και ύστερα,  υπάρχει η δυνατότητα να κοινοποιήσουμε τον κωδικό WiFi σε οποιαδήποτε συσκευή διαβάζει QR codes.

Έτσι, αν η συσκευή μας τρέχει το Android 10 και άνω, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ανοίξουμε τις ρυθμίσεις και μέσα από τα δίκτυα να εντοπίσουμε το ασύρματο δίκτυο του οποίου θέλουμε να μοιραστούμε τους κωδικούς του.

 Στη συνέχεια, πατώντας πάνω στο δίκτυο, ή ανάλογα με τον κατασκευαστή, στο εικονίδιο των ρυθμίσεων δίπλα στο δίκτυο WiFi στο οποίο είμαστε συνδεδεμένοι, κοινοποιούμε τον QR code που θα μας εμφανιστεί.

 


Η κοινοποίηση μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε άλλη Android συσκευή, είτε αυτή τρέχει τη νεότερη έκδοση Android, είτε παλαιότερη.

Το μόνο που χρειάζεται ο κάτοχος της άλλης συσκευής είναι να σαρώσει το QR με κάποιο σχετικό app, όπως για παράδειγμα το Google Lens. Αμέσως μετά, θα εμφανιστεί ο κωδικός του Wi-Fi.

Πηγή: pcsteps

 

 

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022

Το πρώτο αυτοκίνητο που αλλάζει χρώμα ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού

 

Το ηλεκτροκίνητο iX Flow της BMW, το οποίο παρουσιάστηκε στην έκθεση τεχνολογίας CES 2022 στο Λος Άντζελες, χρησιμοποιεί την τεχνολογία της «ηλεκτρονικής μελάνης» για να αλλάζει χρώμα από άσπρο σε γκρι, είτε ομοιόμορφα είτε σε γεωμετρικά σχέδια.

Ο οδηγός χρησιμοποιεί ένα app στο κινητό για να επιλέξει χρώμα, ακόμα και σχέδια για τα τάσια των τροχών.

 

Η επιφάνεια του αυτοκινήτου περιέχει εκατομμύρια μικροσκοπικές κάψουλες μέσα στις οποίες υπάρχουν άσπρες χρωστικές με αρνητικό ηλεκτρικό φορτίο και γκρίζες χρωστικές με θετικό. Η εφαρμογή ηλεκτρικής τάσης φέρνει στην επιφάνεια τη μία χρωστική ή την άλλη και δημιουργεί έτσι τόνους του γκρίζου. Όταν η αλλαγή ολοκληρωθεί, το σύστημα διατηρεί το χρώμα χωρίς να καταναλώνει ενέργεια.

 

Διαβάστε περισσότερα στο in.gr 

Για άλλα καινοτόμα προϊόντα που παρουσιάστηκαν στην CES 2022 όπως τα αόρατα ακουστικά και μια περίεργη οδοντόβουρτσα διαβάστε στην ertnews.gr   και photo.gr και fortune.gr

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2022

Ο κόσμος το 2030: Η αναμέτρηση της πραγματικότητας με το ανύπαρκτο

 

 


Φανταστείτε μια γιαγιά 82 ετών καθηλωμένη σε αναπηρικό αμαξίδιο να μπορεί να ζήσει την εμπειρία της αναρρίχησης στην κορυφή του Ολύμπου. Φανταστείτε μια συνάντηση με ανθρώπους που δεν έχετε ξανασυναντήσει αλλά παρ' όλα αυτα γνωρίζετε τα ονόματά τους και το παρελθόν τους γιατί μπορείτε και διαβάζετε την περίληψη του βιογραφικού τους ακριβώς πάνω από το κεφάλι τους μέσω των γυαλιών που φοράτε. Σκεφτείτε κάποιον την ώρα που περπατάει να μπορεί ταυτόχρονα να συμμετέχει σε μία συνάντηση μέσω εικονικής πλοήγησης και ταυτόχρονα να ενημερώνεται για τις ειδήσεις, την ηλεκτρονική του αλληλογραφία, τους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσα από μία φορητή συσκευή.

Τη στιγμή που όλα αυτά συμβαίνουν φανταστείτε η μετοχή μίας 

 Διαβάστε περισσότερα στο 

https://www.liberal.gr/technology/o-kosmos-to-2030-i-anametrisi-tis-pragmatikotitas-me-to-anuparkto/419918