Σελίδες
Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022
Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2022
Ψηφιακό υλικό για την παραπληροφόρηση
Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022
Εξεταστέα ύλη "Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" 2022-2023
ΒΙΒΛΙΟ 1: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».
ΒΙΒΛΙΟ 2: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό των Γραμμένου Ν., Γούσιου Αν., κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».
Από το ΒΙΒΛΙΟ 1: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» | Από το ΒΙΒΛΙΟ 2: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Γραμμένος Ν., Γούσιου, Αν., κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» |
1. Ανάλυση Προβλήματος |
|
1.1 Η έννοια πρόβλημα. |
|
1.2 Κατανόηση προβλήματος. |
|
1.3 Δομή προβλήματος. |
|
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων. |
|
2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων |
|
2.1 Τι είναι αλγόριθμος. |
|
2.2 Σπουδαιότητα αλγορίθμων. |
|
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων. |
|
2.4 Βασικές συνιστώσες / εντολές ενός αλγορίθμου. 2.4.1 Δομή ακολουθίας. |
|
3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι | Ενότητα 1. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι |
3.1 Δεδομένα. |
|
3.2 Αλγόριθμοι+ Δομές Δεδομένων = Προγράμματα. |
|
3.3 Πίνακες. |
|
3.4 Στοίβα. | 1.1 Στοίβα 1.1.1 Παραδείγματα υλοποίησης στοίβας με χρήση μονοδιάστατου πίνακα 1.1.2 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
3.5 Ουρά. | 1.2 Ουρά 1.2.1 Παραδείγματα υλοποίησης ουράς με χρήση μονοδιάστατου πίνακα 1.2.2 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
3.6 Αναζήτηση. |
|
3.7 Ταξινόμηση. |
|
| 1.3 Άλλες δομές δεδομένων 1.3.1 Λίστες |
4. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων | Ενότητα 2. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων |
4.1 Ανάλυση προβλημάτων. |
|
| 2.1 Μέθοδος Διαίρει και Βασίλευε. |
6. Εισαγωγή στον Προγραμματισμό |
|
6.1 Η έννοια του προγράμματος. |
|
6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες. |
|
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων. 6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος. |
|
6.5 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός. |
|
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα. |
|
7. Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού |
|
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ. |
|
7.2 Τύποι δεδομένων. |
|
7.3 Σταθερές. |
|
7.4 Μεταβλητές. |
|
7.5 Αριθμητικοί τελεστές. |
|
7.6 Συναρτήσεις. |
|
7.7 Αριθμητικές εκφράσεις. |
|
7.8 Εντολή εκχώρησης. |
|
7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου. |
|
7.10 Δομή προγράμματος. |
|
8. Επιλογή και Επανάληψη | Ενότητα 3. Επιλογή και Επανάληψη |
8.1 Εντολές Επιλογής. 8.1.1 Εντολή ΑΝ. | 3.1 Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ |
8.2 Εντολές επανάληψης. 8.2.1 Εντολή ΟΣΟ ... ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ. |
|
9. Πίνακες |
|
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες. |
|
9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες. |
|
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες. |
|
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων. |
|
10. Υποπρογράμματα |
|
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός. |
|
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων. |
|
10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού. |
|
10.4 Παράμετροι. |
|
10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις. 10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων. |
|
10.6 Εμβέλεια μεταβλητών - σταθερών. |
|
| Ενότητα 4. Σύγχρονα Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα |
| 4.1 Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων 4.2 Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα 4.3 Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις: Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση 4.4 Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις - Πρόγονοι, Κλάσεις - Απόγονοι 4.5 Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά: Πολυμορφισμός 4.6 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
13. Εκσφαλμάτωση Προγράμματος | Ενότητα 5 Εκσφαλμάτωση προγράμματος |
13.1 Κατηγορίες λαθών. | 5.1 Κατηγορίες Λαθών 5.1.1 Συντακτικά λάθη 5.1.2 Λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό του προγράμματος 5.1.3 Λογικά λάθη |
13.2 Εκσφαλμάτωση. | 5.2 Εκσφαλμάτωση 5.2.1 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επιλογής 5.2.2 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επανάληψης 5.2.3 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών σε πίνακες 5.2.4 Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στα υποπρογράμματα 5.2.5 Μέθοδος ελέγχου «Μαύρο Κουτί» 5.3 Ερωτήσεις - Ασκήσεις |
Επισημάνσεις
Οι μαθητές να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στα ανωτέρω διδακτικά βιβλία, εκτός και αν η εκφώνηση της άσκησης αναφέρεται και ζητά άλλη μορφή αναπαράστασης του αλγορίθμου, όπως περιγράφεται στην παράγραφο 2.3 του ΒΙΒΛΙΟΥ 1 «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ΄ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».
Πέμπτη 19 Μαΐου 2022
Εθισμός στο διαδίκτυο (Εργασίες μαθητών)
Ιστολόγια
Εργασία
Fake news και παραπληροφόρηση3
Ηθικά διλήμματα και τεχνολογία
Αποπλάνηση ανηλίκων και εφήβων
Παρουσιάσεις
Εθισμός στο Διαδίκτυο
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Fake news & παραπληροφόρηση
Fake news και παραπληροφόρηση3
Ηθικά διλήμματα και τεχνολογία
Ερωτηματολόγια
Αποπλάνηση Ανηλίκων Στο Διαδίκτυο
Ηθικά διλήμματα και τεχνολογία
Quiz
Quiz για διαδικτυακό εκφοβισμό
Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022
Kοινοποιήση του κωδικού Wi-Fi με την Android συσκευή σας σε μια δεύτερη αντίστοιχη συσκευή
Από το Android 10 και ύστερα, υπάρχει η δυνατότητα να κοινοποιήσουμε τον κωδικό WiFi σε οποιαδήποτε συσκευή διαβάζει QR codes.
Έτσι, αν η συσκευή μας τρέχει το Android 10 και άνω, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ανοίξουμε τις ρυθμίσεις και μέσα από τα δίκτυα να εντοπίσουμε το ασύρματο δίκτυο του οποίου θέλουμε να μοιραστούμε τους κωδικούς του.
Στη συνέχεια, πατώντας πάνω στο δίκτυο, ή ανάλογα με τον κατασκευαστή, στο εικονίδιο των ρυθμίσεων δίπλα στο δίκτυο WiFi στο οποίο είμαστε συνδεδεμένοι, κοινοποιούμε τον QR code που θα μας εμφανιστεί.
Η κοινοποίηση μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε άλλη Android συσκευή, είτε αυτή τρέχει τη νεότερη έκδοση Android, είτε παλαιότερη.
Το μόνο που χρειάζεται ο κάτοχος της άλλης συσκευής είναι να σαρώσει το QR με κάποιο σχετικό app, όπως για παράδειγμα το Google Lens. Αμέσως μετά, θα εμφανιστεί ο κωδικός του Wi-Fi.
Πηγή: pcsteps
Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022
Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022
Το πρώτο αυτοκίνητο που αλλάζει χρώμα ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού
Το ηλεκτροκίνητο iX Flow της BMW, το οποίο παρουσιάστηκε στην έκθεση τεχνολογίας CES 2022 στο Λος Άντζελες, χρησιμοποιεί την τεχνολογία της «ηλεκτρονικής μελάνης» για να αλλάζει χρώμα από άσπρο σε γκρι, είτε ομοιόμορφα είτε σε γεωμετρικά σχέδια.
Ο οδηγός χρησιμοποιεί ένα app στο κινητό για να επιλέξει χρώμα, ακόμα και σχέδια για τα τάσια των τροχών.
Η επιφάνεια του αυτοκινήτου περιέχει εκατομμύρια μικροσκοπικές κάψουλες μέσα στις οποίες υπάρχουν άσπρες χρωστικές με αρνητικό ηλεκτρικό φορτίο και γκρίζες χρωστικές με θετικό. Η εφαρμογή ηλεκτρικής τάσης φέρνει στην επιφάνεια τη μία χρωστική ή την άλλη και δημιουργεί έτσι τόνους του γκρίζου. Όταν η αλλαγή ολοκληρωθεί, το σύστημα διατηρεί το χρώμα χωρίς να καταναλώνει ενέργεια.
Διαβάστε περισσότερα στο in.gr
Για άλλα καινοτόμα προϊόντα που παρουσιάστηκαν στην CES 2022 όπως τα αόρατα ακουστικά και μια περίεργη οδοντόβουρτσα διαβάστε στην ertnews.gr και photo.gr και fortune.gr
Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2022
Ο κόσμος το 2030: Η αναμέτρηση της πραγματικότητας με το ανύπαρκτο
Φανταστείτε μια γιαγιά 82 ετών καθηλωμένη σε αναπηρικό αμαξίδιο να μπορεί να ζήσει την εμπειρία της αναρρίχησης στην κορυφή του Ολύμπου. Φανταστείτε μια συνάντηση με ανθρώπους που δεν έχετε ξανασυναντήσει αλλά παρ' όλα αυτα γνωρίζετε τα ονόματά τους και το παρελθόν τους γιατί μπορείτε και διαβάζετε την περίληψη του βιογραφικού τους ακριβώς πάνω από το κεφάλι τους μέσω των γυαλιών που φοράτε. Σκεφτείτε κάποιον την ώρα που περπατάει να μπορεί ταυτόχρονα να συμμετέχει σε μία συνάντηση μέσω εικονικής πλοήγησης και ταυτόχρονα να ενημερώνεται για τις ειδήσεις, την ηλεκτρονική του αλληλογραφία, τους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσα από μία φορητή συσκευή.
Τη στιγμή που όλα αυτά συμβαίνουν φανταστείτε η μετοχή μίας
Διαβάστε περισσότερα στο