Η IDC εκτιμά ότι μέχρι το 2020 θα αναλογούν 26 δικτυωμένα αντικείμενα σε κάθε άνθρωπο στον πλανήτη. |
Το
πρόβλημα της απρόσκοπτης επικοινωνίας των πραγμάτων που μας περιβάλλουν
επιχειρεί να λύσει η βιομηχανία, με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές να
σχηματίζουν.... διαφορετικές κοινοπραξίες για να δώσουν την δική τους
«γλώσσα» στα δικτυωμένα πράγματα.
Η IDC εκτιμά ότι η εγκαταστημένη βάση του Ίντερνετ των Πραγμάτων θα αριθμεί περίπου 212.000.000.000 πράγματα παγκοσμίως μέχρι το τέλος του 2020. Στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται 30.100.000.000 εγκαταστημένα δικτυακά αυτόνομα πράγματα το 2020. (Πηγή: “The Internet of Things Is Poised to Change Everything, Says IDC,” Oct, 2013)
Οι ηγέτες από ένα ευρύ φάσμα κάθετων τμημάτων της βιομηχανίας - από τις έξυπνες λύσεις για το σπίτι και το γραφείο, μέχρι την αυτοκινητοβιομηχανία και άλλους τομείς - θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Αυτό θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι οι προδιαγραφές της κοινοπραξίας OIC και οι εφαρμογές ανοικτού κώδικα θα βοηθήσουν τις εταιρείες να σχεδιάσουν προϊόντα που διαχειρίζονται και ανταλλάσουν πληροφορίες έξυπνα, αξιόπιστα και με ασφάλεια κάτω από μεταβαλλόμενες συνθήκες, ισχύ και εύρος ζώνης, ακόμη και χωρίς σύνδεση στο Διαδίκτυο.
Η IDC εκτιμά ότι η εγκαταστημένη βάση του Ίντερνετ των Πραγμάτων θα αριθμεί περίπου 212.000.000.000 πράγματα παγκοσμίως μέχρι το τέλος του 2020. Στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται 30.100.000.000 εγκαταστημένα δικτυακά αυτόνομα πράγματα το 2020. (Πηγή: “The Internet of Things Is Poised to Change Everything, Says IDC,” Oct, 2013)
Η Intel θέλει να πρωτοστατήσει
Πρόσφατα συστάθηκε η κοινοπραξία Open Interconnect Consortium (OIC) με την συμμετοχή των Atmel, Broadcom, Dell, Intel, Samsung και Wind River (ανάπτυξη real time operating systems) με σκοπό να προάγουν τη διαλειτουργικότητα για το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things).Οι ηγέτες από ένα ευρύ φάσμα κάθετων τμημάτων της βιομηχανίας - από τις έξυπνες λύσεις για το σπίτι και το γραφείο, μέχρι την αυτοκινητοβιομηχανία και άλλους τομείς - θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Αυτό θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι οι προδιαγραφές της κοινοπραξίας OIC και οι εφαρμογές ανοικτού κώδικα θα βοηθήσουν τις εταιρείες να σχεδιάσουν προϊόντα που διαχειρίζονται και ανταλλάσουν πληροφορίες έξυπνα, αξιόπιστα και με ασφάλεια κάτω από μεταβαλλόμενες συνθήκες, ισχύ και εύρος ζώνης, ακόμη και χωρίς σύνδεση στο Διαδίκτυο.
H Qualcomm Τα Βλέπει Όλα Είχε προηγηθεί η δημιουργία της AllSeen Alliance με πρωτοβουλία της Qualcomm, μια ακόμα συμμαχία για το Internet of Things, στην οποία μετέχει η Microsoft, η LG Electronics, η Panasonic, η Sharp και η Haier. H AllSeen Alliance βασίζεται σε μια ανοικτή υλοποίηση του AllJoyn framework της Qualcomm για την διασύνδεση συσκευών ανεξάρτητα από την proprietary τεχνολογία που χρησιμοποιούν ή τα πρωτόκολλα επικοινωνίας (με αποτέλεσμα να υπάρχουν ήδη προϊόντα στην αγορά). Στην συμμαχία αυτή εμπλέκεται και το Linux Foundation και επεκτείνεται πέρα από τον τομέα των «έξυπνων» οικιακών συσκευών.
Το Δικτυωμένο Αυτοκίνητο
- Τα οχήματα θα αποτελέσουν αναπόσπαστο μέρος του Ίντερνετ των Πραγμάτων. Η Ford και η Intel επιχειρούν να δώσουν την δυνατότητα στους οδηγούς να ελέγχουν από μακριά το αυτοκίνητό τους, χρησιμοποιώντας ένα smartphone. Φιλοδοξούν ακόμα, να εισάγουν τεχνολογία που θα επιτρέπει στο όχημα να αναγνωρίσει τον ιδιοκτήτη, χρησιμοποιώντας λογισμικό αναγνώρισης προσώπου (Project Mobii). Με την είσοδο στο όχημα, η ταυτότητα του οδηγού πιστοποιείται από το Project Mobii μέσω μιας κάμερας στο μπροστινό μέρος, χρησιμοποιώντας το λογισμικό αναγνώρισης προσώπου. Τότε, η εμπειρία εντός του αυτοκίνητου εξατομικεύεται για να εμφανίσει πληροφορίες ειδικά για τον συγκεκριμένο οδηγό, όπως το ημερολόγιο, τη μουσική και τις επαφές του. Αν το πρόγραμμα Mobii εντοπίσει έναν επιβάτη στο αυτοκίνητο, ενεργοποιείται λειτουργία προστασίας ιδιωτικότητας για να εμφανίσει μόνο δεδομένα πλοήγησης. Εάν το Project Mobii δεν αναγνωρίζει τον οδηγό, μια φωτογραφία αποστέλλεται στο smartphone του κύριου ιδιοκτήτη του οχήματος. Με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης μπορεί στη συνέχεια να ορίσει τα δικαιώματα και να καθορίσει τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να ενεργοποιηθούν ή να απενεργοποιηθούν. Αν ο οδηγός είναι το παιδί του ιδιοκτήτη του οχήματος, για παράδειγμα, οι περιορισμοί θα μπορούσαν να ρυθμιστούν αυτόματα, έτσι ώστε να απαιτούν τη χρήση ζωνών ασφαλείας και να περιοριστεί το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, η ένταση του ήχου ή η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Το λογισμικό αναγνώρισης νευμάτων επιτρέπει διαισθητική αλληλεπίδραση για τον οδηγό. Ο συνδυασμός των φυσικών χειρονομιών και οι απλές φωνητικές εντολές, μπορούν να απλοποιήσουν λειτουργίες όπως τον κλιματισμό ή το άνοιγμα και το κλείσιμο της ηλιοροφής κατά την οδήγηση.
- Η Ericsson συνεργάζεται με την Volvo στην Γερμανία και μαζί έχουν αναπτύξει το «έξυπνο αυτοκίνητο». Η Volvo θέλει να είναι σε θέση π.χ. να ελέγχει την κατάσταση λειτουργίας του αυτοκινήτου (δικής της κατασκευής) ώστε να ειδοποιεί εγκαίρως τον ιδιοκτήτη για service εάν αυτό κριθεί απαραίτητο. Με αυτό τον τρόπο, οραματίζονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο ατυχημάτων από βλάβη στο όχημα, λειτουργώντας προληπτικά.
HomeKit από την Apple
Νωρίτερα τον Ιούνιο, η Apple είχε ανακοινώσει το δικό της HomeKit. Πρόκειται για μια σειρά από οδηγιών που απευθύνεται στους κατασκευαστές συστημάτων οικιακού αυτοματισμού για χρήστες των συσκευών της, που θα επιτρέψει τον έλεγχό τους από ένα κοινό app.- Όλοι οι διακόπτες του σπιτιού στο iPhone, με το Homekit του Apple iOS 8: Καθώς πηγαίνετε για ύπνο, το τηλέφωνό σας, μεταξύ άλλων, θα χαμηλώνει τα φώτα, θα κλειδώνει τις πόρτες και θα ρυθμίζει τον θερμοστάτη. Η Apple επιχειρεί να αποτελέσει τον κόμβο που θα ενώσει όλα τα συστήματα οικιακού αυτοματισμού, δεδομένου ότι οι σημερινές έξυπνες οικιακές συσκευές που προέρχονται από διαφορετικούς κατασκευαστές δεν έχουν ποτέ «μιλήσει» μεταξύ τους, ούτε μπορούν να ελεγχθούν από την ίδια εφαρμογή. Η Apple υπόσχεται ακόμα και έλεγχο με ψηφιακή βοηθό, την Siri.
Η πρόκληση είναι αναμφισβήτητα μεγάλη, εντούτοις κανείς δεν φαίνεται να φοβάται ότι τα πράγματα τελικά δεν θα μιλούν την ίδια γλώσσα. Κι αυτό καθώς ο αριθμός των αδιευκρίνιστων «πραγμάτων» που δυνητικά θα μπορούσαν να επικοινωνούν μέσω Διαδικτύου είναι αρκετά μεγάλος για όλους.